יתרון לגודל
- twelveil2022
- Jun 26, 2023
- 2 min read
יתרון לגודל
לקוח מזמין מחברת הפצה משטח עם סחורה.
המחיר ללקוח ליחידה הוא: 1,150 ₪ המחיר כולל: מוצר + הובלה
לטובת ההובלה לבית הלקוח שוכר הספק משאית. את המשאית "לא מעניין" מה שמים בתוכה ומחיר ההובלה הוא 2,000 ₪. נניח שבכל משטח יש 15 יחידות.
כל יחידה נושאת על גבה 6.66% ממחיר ההובלה, היינו 133.33 ₪.
בתפוסה מלאה המשאית יכולה להסיע 10 משטחים.
כמו שאמרנו קודם, למשאית זה לא משנה. מחיר ההובלה יהיה עדיין 2,000 ₪. מה שאומר שכל יחידה נושאת על גבה כעת רק 0.66% ממחיר ההובלה. היינו, 13.33 ₪ ליחידה.
חיסכון של 120 ₪ ליחידה.
יתרון לגודל יכול לבוא לידי ביטוי גם במחיר המוצר עצמו. במידה והמוצר עולה ללקוח 1,000 ₪ והוא עשוי מחומרי גלם שעלותם 550 ₪. בהתקשרות מול ספק חומרי הגלם, יש סעיף שאם הוא קונה מעל 75 יחידות המחיר יהיה רק 490 ₪ ליחידה. הסבר: מבחינת ספק חומרי הגלם, כשהוא מפעיל את המכונה לייצר אותם, העלות שלו פר יחידה מיוצרת פוחתת, לצורך העניין אותו כח אדם מייצר 75,000 - 150,000 יחידות. (עובד לפי הכלל של "עלות שולית פוחתת")
חיסכון של עוד 60 ₪.
יתרון לגודל יכול גם לבוא לידי ביטוי בעוד מקום. אם הספק רוצה להרוויח 150 ₪ לכל יחידה ועוד 15 ₪ בגין ההובלה ועכשיו תבוא לו עסקה של 150 יחידות, יחסוך לו בעיות לוגיסטיות, יחסוך לו אדמיניסטרציה של ייצור חשבוניות ולאחר מכן יפחית ממאמצי הגביה.
חיסכון של עוד 20 ₪
סך הכל, ניתן לחסוך 200 ₪, חלק מהחיסכון יכול להיות משורשר ללקוח.
זה יתרון לגודל - עלות אובייקטיבית זולה יותר בגלל הזמנה גדולה יותר. משמע, זה לגיטימי לבקש ולצפות לקבל - הנחה לגודל.
הדרך המומלצת לפעולה: לקוח רוצה לקנות 150 יחידות. עליו לבקש הצעת מחיר ל 15 יחידות, לקבל אותה ואז לשאול האם יש הנחה אם קונים 150 יחידות
התשובה אמורה להיות כן.
מחליטים ופועלים על בסיס נתונים

מחליטים ופועלים על בסיס נתונים.
Comments