top of page
Search

יוקר המחיה

  • twelveil2022
  • Jun 19, 2023
  • 1 min read

יוקר המחיה בישראל הוא סוגיה נוכחת ביום יום שלנו.

בכל יום עושים איזו כתבה שמשווה בין יחידה נמכרת בישראל לעומת אותה יחידה במקום אחר על הגלובוס.


פרט לשורה התחתונה המאד בולטת יש עוד הרבה שורות נוספות שיש להתייחס אליהם ויסייעו להבין.


ננסה להסביר:

בכל ארגון שורת ההכנסות מורכבת מכמות * מחיר.


ניקח למשל חברת כבלים.

בישראל יש 2.25 מיליון בתי אב. נניח ש 25% מנויים, זה בסביבות 550 אלף מנויים.


באמריקה יש 150 מיליון בתי אב. נניח ש 12% מנויים זה בסביבות 18 מיליון מנויים.


כח הקניה הוא פי 36.

כשחברת הכבלים קונה זכויות שידור היא צריכה להעמיס את העלות על 18 מיליון לקוחות בישראל יש להעמיס על 550 אלף לקוחות.


פה טמון ההבדל המרכזי.


אותו דבר בתחבורה ציבורית אותו דבר בתרופות אותו דבר בהרבה דברים אחרים


מימד נוסף שמשפיע על המחיר הוא התחרות הפחות משוכללת בישראל, מספר שחקנים נמוך. גם פה דיי מאותה סיבה. כח הקניה נמוך יותר. אין מקום אובייקטיבי לעוד שחקנים.

הדבר האחרון הוא העובדה שישראל מתנהגת כמו אי, כמו שוק קטן וסגור המבוסס בעיקר על יבוא ופחות על ייצור מקומי.


הכתבות על יוקר המחיה שמשווים את ישראל לכל מקום בעולם זה רק כדי להכניס לנו אצבע לעין.


כך, שההשוואה היא לא נכונה בבסיסה...


מחליטים ופועלים על בסיס נתונים.



ree

מחליטים ופועלים על בסיס נתונים.



 
 
 

Comments


  • Whatsapp

בואו נדבר

© 2022 כל הזכויות שמורות לחברת TWELVE.

קבלנו ונחזור אלייך בקרוב

VW-150.png
VW-150.png
VW-150.png

כתובתנו:
דרך ההדרים 84, שדה ורבורג

​​

טלפונים:
050-5711289 ערן

054-6868778 אילון

מייל לפניות:
eilon@twelve12.co.il

VW-300.png
bottom of page