#00388
- twelveil2022
- Jun 23, 2022
- 1 min read
Updated: Jul 7, 2022
מה שהיה, טווח קצר, טווח ארוך וכל מה שבינהם
בחרתי 6 מניות באופן שרירותי לכל מניה הכנתי שורה באקסל וחיפשתי (וגם מצאתי) את השערים של היום, לפני חודש, לפני חצי שנה, לפני שנה, לפני 5 שנים ולפני 7.5 שנים.
הדוגמאות באות להמחיש את הפער בין טווח ארוך לטווח קצר.
בעת כתיבת תוכנית עסקית מומלץ להסתכל 5 שנים קדימה ברזולוציה חודשית תחת הנחות של אסטרטגיית רכישות, הצטיידות, פיתוח עסקי, התרחבות.
הטווח הקצר נמצא בפנים, אלו הם החודשים הראשונים בתוכנית.
תחת ההנחות ארוכות הטווח יש לפתוח גיליון נוסף להעתיק את 12 החודשים הראשונים, היינו, טווח קצר ולעשות עליהם זום אין. לפרוט את השורות של התוכנית ארוכת הטווח לסעיפים ולתתי סעיפים נוספים.
תוכנית קצרת הטווח משמשת גם כתקציב.
כשעוברת שנה, מוסיפים שנה לתחזית הרב שנתית ופורטים את השנה הקרובה לתתי סעיפים, כמובן אחרי שעידכנו את השנה החולפת בנתוני בפועל.
תוכנית עסקית זה חצי כיף
מצד אחד, זו עבודה קשה. לאסוף את הנתונים, לחשוב, לפרט, לנסות לתכלל את כל הפרמטרים, להניח הנחות... פפפףף קשה ממש.
מצד שני, התוצאה באקסל יפה, נקייה משכנעת.
מצד שלישי, החיים האמיתיים מתנהגים אחרת. תמיד.
אז למה צריך את זה בכלל.. אתם בטח שואלים את עצמכם.
התוכנית העסקית נותנת מנעד רחב של תרחישים, מראה את נקודת האיזון מאפשרת לבעלים, למנכ"ל, להנהלה הבכירה, למנהלי הביניים ולשאר העובדים להבין לאן הולכים. מה הציפיות. השפה הארגונית נבנית ומתפתחת
העיקר נהנים? נהנים נהנים.

פועלים על בסיס נתונים.






Comments