#00496
- twelveil2022
- May 1, 2023
- 2 min read
01.05.2023
איך מתמחרים הובלה?
חברת הובלה מוכרת שירותים הובלות מנקודה לנקודה.
לטובת הפעילות יש ברשותה של החברה צי רכבים המונה 100 כלים, ממשאיות אחודות סגורות ופתוחות, סמי-טריילרים: גוררים 20 ונגררים 40 > להובלת מכולות ואיזוטנקים, משאית מנוף אחת.
השנתונים של המשאיות נעות בין 2016 – 2021, יש אפילו משאית אחת בת 15 ובנגררים הצי יותר 'זקן' אבל מתוחזק היטב.
לטובת השלמת המשימות, הפירמה נעזרת בקבלני משנה שיש להם גוררים ובתקופות דלות יותר של הכנסות קבלני המשנה סופגים את זה.. הם מאפשרים את הגמישות התפעולית.
בחברה יש מנכ"ל, סמנכ"ל, ממונה בטיחות, אדמיניסטרציה, מנהל האחזקה ושני סדרנים.
הסדרן משבץ את סידור העבודה לפי דרישות של הלקוחות ומודיע לנהגים בין אם הם על ה payroll ובין אם הם קבלני משנה מה הלו"ז למחר.
המרכיבים המהותיים בהובלה הם:
דלק
שכר הנהג
אחזקה
טסט + ביטוח
כל הובלה צריכה "לשאת על גבה" השתתפות בסעיפי הוצאות המטה שתוארו מעלה. עד כאן אלו הן העלויות.
כעת, יש להוסיף גם רווח.
הקטע הוא שהלקוח מבקש לשנע סחורה, לרוב היא בטונות או ביחידות.
כדי שחברת ההובלה תדע לתת מחיר נכון היא צריכה לדעת את המרחק הלוך חזור כמו גם את נתוני צריכת הדלק לק"מ וכל זאת לחישוב הוצאת הדלק.
המרחק גם יגזור את שעות העבודה המשוערות ואז אפשר גם לחשב את עלות הנהג לפי היומית שלו, אגב, אם זו הובלה קצרה שכר הנהג מתחלק ביותר הובלות.
הוצאות האחזקה יחושבו לפי תקן: אחזקה לק"מ. אחת לרבעון יחושבו כל הוצאות המוסכים וסך הק"מ שהצי נסע באותו רבעון. ואז יש לנו עלות אחזקה לק"מ.
טסט וביטוח גם הם ימדדו לק"מ לפי עלות כוללת וסך הק"מ שהצי נסע.
הנהלה וכלליות יחושב כאחוז קבוע, לפי יחסם בדוח רווח והפסד.
ואז הרווח הרצוי 'יתלבש' מעל כל ההוצאות. ויצא לנו מחיר להובלה.
עכשיו, כדי לתת ללקוח מחיר לטון (או ליחידה) יש לשאול את הלקוח כמה טון בממוצע הוא משנע. והופ יצא לנו מחיר לטון (או ליחידה).
נכון להצמיד את המחיר לשינויים במחיר הדלק ולשכר ממוצע במשק.
שינויים בהם ישנו את תמהיל העלויות. אם לא נצמיד, נספוג את השינוי ונרוויח פחות.
כך נבנה לו קונפיגורטור ק"מ – טון להצעות מחיר.

פועלים על בסיס נתונים.
Comments