#00488
- twelveil2022
- Mar 20, 2023
- 1 min read
20.03.2023
תוכנית מוצלחת היא כזו שמאפשרת להבין את מנעד האפשרויות ונותנת מקום לדרכי פעולה רלבנטיים ואפקטיביים.
תוכנית עסקית שבנינו לאחרונה בנויה על מכירות של שני מוצרים מוגמרים שמשלימים לחווית לקוח שלמה ללא תחרות.
על פניו נשמע בוננזה. אך ישנם מספר חסרונות שיש לתכלל.
מוצר אחד נשען על ספק יחיד מעבר לים.
מוצר השני יש מגוון של ספקים אפשריים שאותם צריך לתחר על מנת להגיע למחיר משתלם ולתנאים הטובים ביותר שניתן.
במעמד המו"מ עם הספק של המוצר הראשון, הוא מערים קשיים רבים ומאלץ את היזמים לבטל את ההתקשרות. כעת יש רק אופציה אחת על הפרק והיא לחפש אלטרנטיבה לספק שגם תהיה ככל הנראה מעבר לים אבל כעת באים עם ניסיון ותחת ההבנה על מה משתלם להתווכח ועל מה אפשר לוותר.
אגב, תובנות מתהליך בניית התוכנית העסקית הביאו לפיצוץ במו"מ, כאשר הספק הוסיף כל מיני 'עיזים' לעסקה שלאור בחינתם נאלצו היזמים שלא להסכים.
כאשר היזמים 'התבאסו טילים' אמרנו להם שעדיף ללמוד את זה עכשיו ולא כשחלק מהסחורה שולמה והושקעו מאמצי שיווק לא מבוטלים.
הם אמרו בתשובה: "וואלה. נכון. מזל באמת"
משאלון שערכנו בקרב לקוחותינו הקיימים ולקוחותינו בעבר, כאשר שאלנו:
"בשורה התחתונה: באילו אספקטים עזרנו?"
התשובות היו מגוונות ומחמיאות, אבל היתה תשובה אחת שהופיעה אצל מעל ל 92% מהנשאלים שאמרו:
"גיבשנו תוכנית עבודה מוצלחת"
הכי כיף ככה.

פועלים על בסיס נתונים.






Comments